Normal leveranstid är cirka 1-3 dagar. Under högsäsong kan det ta längre tid.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till DHL och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till fraktbolagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med fraktbolaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss så debiteras du 1895 kr för scooter eller 195 kr för mindre försändelser som kostnad för hantering av varorna.
Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten – detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Prissättning sker efter portotabell för brev och paket.
Ångerrätt/Reklamation
Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Det är alltid garanti på dem produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. För återbetalning – ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.
Vid nyttjande av ångerrätt/reklamation kontakta oss genom kontaktformuläret eller maila oss.
Märk mailet med ”Retur” följt av ordernummer, beskriv sedan ditt ärende.Har du mottagit en produkt som är skadad vid leverans, ska detta meddelas till oss senast 7 dagar efter mottagandet för vara giltig som reklamation. Meddelas detta inte inom utsatt tid kommer varan ej att ersättas.
Ångerrätt gällande våra registrerade EU-modeller fungerar på följande vis. Det lite mer komplext då registreringsbeviset visar tidigare ägare även om ett ånger sker. I Dessa fall tar vi oss rätten att värdera värdeminskningen beroende på antal körda kilometer på fordonet. Du som kund accepterar att en debitering för värdeminskningen görs då dessa fordon lagrar all data med körda kilometer etc. En riktlinje att gå emot är att mellan 10-15% av inköpspriset debiteras om scootern rullat 1-20km.
Garantier
Vi lämnar heltäckande garanti på ram, delar & motor i 1 år.
Garantin täcker alla fel eller skador som uppdagats pga normalt bruk.
Vid garantiärende tar vi oss rätten att i första hand försöka lösa problemen med support och bistå med reservdelar. Detta pga det är en skrymmande produkt som är stor och tung för skickas in för lösning av enklare fel.
Batterier är en förbrukningsartikel, dvs dom slits och kommer tappa sin effekt förr eller senare, därför lämnar vi 6 månaders garanti på dessa. Garantin gäller om batterier slutar ta laddning eller inte vill ge någon försörjning till scootern trots fulladdat. Batterier som av naturliga skäl tappat sin förmåga pga felaktigt laddat eller rent av bara börjar bli förbrukat tar vi inget ansvar för.
Ett batteri har en livslängd på ca 600-800 laddningar, dvs fulla laddningar från tomt till 100%. Vintertid förvara ditt batteri inomhus och stödladda batteriet fullt minst en gång i månaden för att upprätthålla kvalitén på batteriet. Detta bibehåller livslängden på ditt batteri även under tiden scootern inte används, Låt den aldrig stå tom på batteri för länge. Ladda upp batteriet sedan kan den stå 3-4 veckor innan du behöver stödladda igen.
Garantitiden på förhandsbokade produkter börjar gälla först när du mottager varan.
Skador som uppstått pga vårdslöshet eller annat felaktigt handhavandefel ersätter vi inte, I ett sådant fall ska vi ha belägg för att skadan inte uppstått pga handhavande fel.
Skador som sker under frakt eller som upptäcks vid leverans ska anmälas till oss inom 7 dagar efter mottagandet. Anmäls ej skador till oss inom utsatt tid kommer vi inte kunna ersätta den defekta varan. Det är därför extra viktigt att öppna försändelsen och göra en kontroll av produkten inom denna tid för att vi ska kunna hjälpa er med skador eller defekt som uppdagats.
Förhandsbokning
Vid förhandsbokning aktiveras fakturan direkt, vilket innebär att valt betalningssätt gäller direkt efter lagd order.
Du kan alltså få betala eventuell faktura eller första delbetalning innan du mottagit varan, detta pga oftast nedsatt pris vid förhandsbokning.
Det kan betyda att om du lägger ordern via Klarna delbetalning så påbörjas återbetalningen innan varan levererats.
Ångerrätt & garantier påverkas dock inte av att förhandsbokningen betalas direkt, utan gäller först när du mottagit varan.
Betalningsalternativ
– Klarna Checkout
Vi erbjuder genom Klarna en säker betalning via faktura, swish, kortbetalning och avbetalning.
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout dem betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.
Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.
Minimiorder
Det finns ingen minimiordersumma.
Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).
SMS-utskick
Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order. Därför är det viktigt att du anger korrekt telefonnummer så du är säker på att få informationen angående din försändelse snarast möjligt.
Tvist
Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/